Nilai Duit Anda


Pernahkah anda tahu berapa sebenarnya nilai yang tinggal untuk simpanan anda. Contohnya Abu mempunyai wang sebanyak RM100 000. Dia telah menyimpannya selama 10 tahun. Katakan nilai inflasi 3.5% setahun. Tanpa mengambil kira faedah yang diperolehi, cuba kita lihat berapa jumlah yang tinggal. Perlu diingat, wang simpanan Abu sentiasa RM100 000 selama 10 tahun.


Umum mengetahui kadar inflasi 3.5% adalah yang diberitakan walhal kadarnya lebih tinggi daripada itu, saya berani katakan lebih kurang 13.5%. Tidak mengapa, kita gunapakai apa yang diterbitkan. Sudah kira?? Simpanan En Abu setelah 10 tahun RM100 000 tetapi nilainya hanyalah lebih kurang RM70k. Ramaikah antara kita menyimpan sejak 10 tahun lalu sebanyak RM100k??? Mustahilkan. Yang simpan banyak pun makin menyusut apatah lagi orang kebanyakan seperti kita.

Inilah yang terjadi dalam dunia sekarang. Wang disimpan tak pernah cukup, asyik nak kena keluar je untuk berbelanja.

Bagaimana pula dengan emas? Ya! Emas dalam sejarah akan sentiasa mencari titik keseimbangan dengan inflasi. Inilah yang disebut emas KALIS INFLASI. Nilai emas dalam matawang sentiasa akan naik walaupun secara zahirnya berat & ketulenan tetap sama.

Saya telah buktikan yang wang kertas bukanlah instrumen terbaik untuk melindungi hasil titik peluh anda. Lindungilah kekayaan dan penat lelah anda selama ini dengan memiliki emas & perak. Ini adalah aset yang terunggul.

Di mana hendak mendapatkan emas yang tulen, harga & susut nilai yang rendah, pengedar di seluruh negara dan sistem yang terbaik? Jawapannya hubungi para pengedar Bijak Emas terdekat anda. Lebih cepat anda menukar wang kertas anda kepada emas, lebih selamat kehidupan masa depan anda.

Ikhlas,

Fithrie Tajalie
Master Dealer
PG000385