Euro Semakin Tenat, Emas Semakin Meningkat!

(Artikel diperolehi daripada http://gold2emas.blogspot.com)


Ya, itulah realitinya...sila baca info berikut yang dipetik dari web: Dinar-Emas.com :

Meskipun kelahirannya menghebohkan dunia dan sempat menjadi harapan bangsa-bangsa di dunia untuk menjadi matawang pilihan,  Euro yang ibarat usia manusia sekarang baru memasuki usia ABG – ternyata tidak tumbuh sihat.
 
Bahkan menurut pelabur terkemuka Jim Rogers dalam siaran TV CNBC minggu lalu menyatakan bahwa usia Euro paling-paling hanya boleh bertahan sekitar 15 tahun lagi dari sekarang.

Jadi kalau dihitung sejak kelahirannya & digunakan dengan rasmi sebagai matawang sejak 1 Januari 1999, dan jika jangkaan Jim Rogers benar, bererti usia matawang Euro secara keseluruhan tidak akan lebih dari 30 tahun saja.Diluar jangkaan Jim Rogers tersebut, sebenarnya kita bisa melihat masa depan Euro ini secara lebih jelas bila kita gunakan timbangan emas.
 
Sejak kelahirannya 11 tahun lalu itu, sampai sekarang nilai matawang Euro terhadap emas tinggal 30% saja. Bila trend menurun ini berlanjutan, maka 15 tahun yang akan datang status daya beli matawang Euro terhadap emas akan tinggal purata 5 % dibandingkan dengan niai ketika kelahirannya.

Matawang Euro yang kononnya diharapkan menjadi matawang moden yang hebat dan perkasa, ternyata kini memiliki masa depan yang sama suramnya dengan berbagai mata wang kertas lain di dunia.  Lantas..........pelajaran apa yang mestinya dapat kita beri pehatian dari sistem wang kertas yang lahir di era teknologi ini ? (Courtesy: Dinar-Emas.com)

Kesimpulan:
1. Wang fiat@ fiat money akan mengalami kegagalan sistem, susut nilai, inflasi.
2. Wang fiat diasaskan oleh sistem kapitalis yang sentiasa menindas matawang lain.
3. Wang fiat mudah dispekulasi oleh orang2 yang tamak/penyangak matawang.
4. Dinar Emas musuh kepada sistem wang fiat dan kapitalis.

Jadi, apa tunggu lagi..."Save in Gold, before its too late: Prof. Dr Umar Vadillo"

-BIJAK EMAS, SIMPAN DAHULU, SENANG KEMUDIAN-

Tiada ulasan:

Catat Ulasan