Cerita Duit Sekupang dr www.inspirasiemas.com

Penah x anda terfikir berniaga emas lebih menguntungkan? Tau tak kenapa tokey-tokey emas smua hidup senang? haa..jawapan dia..sebab tokei emas ni..walaupun emas yang diorg jual tu xde orang nak beli, tapi stok emas yang diorg simpan tu..nilai@harga emas tu semakin meningkat..yang menariknya, walaupun stok emas tu stok lama, emas yang dia jual tu tetap laku..percaya x?

" Alo tokey..ini emas bila punya stok?ini emas tahun ini punya ka 3 tahun lepas punya ka? kami x mau yang 3-4 tahun lepas punya aaa.." 

Hah, penah ke kita pergi beli barang kemas, kita cakap macam tu?hahaha..tak pernah kan? Sebab apa?sebab emas ni biarpun beratus atau beribu tahun dulu..emas tetap emas..tetap bernilai..tetap cantik. Betul tak?

" alahai...kenapa la aku x beli emas dari dulu lagi..menyesalnyaaaaa....."
kita sering kali dengar petikan di atas..kalau saya pun saya akan nyesal sebab x kenal emas dari dulu lagi..ahhaha..entah bulan2 duit gaji abis macam tu je..tapi nasib baik sahabat saya en Hizwan, dari Penang jugak..dia la yang menyedarkan saya tentang emas ni..hehe..TQ bro!

"Alahai,...rugi betul aku beli emas dulu...menyesal..arghhhhhhh..."
haaa..yang petikan kedua ni,memang saya x pnah dengar lagi..hehe..alahai,..ruginya aku beli emas dulu..kalau la aku tau...aku beli emas SEKARANG..sebab harga emas sekarang lebih MAHAL dari 3-4 tahun yang lepas..hahaha

Masa seminar tu, ada seorang makcik ni..umur dia 65tahun...
"Makcik dulu pergi skolah, makcik bawak sekupang  (sepuluh sen) ja..tapi sekarang cucu makcik p skolah bawak RM2.."
ha..bayangkan..semakin beredarnya zaman, semakin nilai wang ringgit kita tu kecik..dulu seposen buleh beli macam2..tapi sekarang?seposen nak makan ape? macam mana pulak dengan emas? kalau dulu masa zaman Rasulullah s.a.w 1 dinar boleh beli seekor kambing..tapi sekarang?harga kambing masih lg lebih kurang 1 dinar..hurm..fikir-fikirkan lah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan